söndag 21 november 2010

Söndag

Det är söndag, klockan är 22:09 och det snöar ute. Ligger i sängen och tänker över helgens bravader, det blev verkligen en bra helg! Började med att jag firade den avklarade tentan med julmys hemma hos Jullis. Pepparkakor, glögg och lyx-choklad varvat med tjejsnack och julmusik = supersuccé! Drog till VG för att förbereda inför herrmiddagen och kollade sedan IDOL hemma i korridoren. Jag och Lotta bytte matlådor, ett mycket bra tips som inför lite variation i vardagen. Runt 23 mötte jag upp Klara för att fortsätta mot Värmlands och ett smockat dansgolv! Mycket folk var det och en hel del man kände, det blev helt klart en lyckad start på helgen! :)

Igår sprang jag in på Myrornas lite snabbt och hittade superfina julgardiner till köket för en helt ok summa. Köpte 2 julstjärnor också, så nu är det jättefint och juligt! Tiden bara sprang iväg och vid 2-tiden insåg jag att jag fortfarande inte visste vad jag o Sophie skulle ha på oss.. Opps! Kom till slut fram till att det blev manliga hovmästare med mustach och back-slick, det var ju trots allt manligt tema. När kläderna äntligen var fixade var det dags att städa huset, duka och förbereda inför kvällen. Blev en lyckad sittning och jag har nu avklarat första gasquen utan några större hinder. Efter middagen drog killarna vidare till Göteborgs medan vi tjejer körde en supersnabb städsexa på VG. Sedan, mer eller mindre, sprang även vi bort till GBGs och dansade loss på ett ganska så tomt dansgolv. Var i stort sett bara västgötar där, men det gjorde bara det hela ännu roligare! :) Runt stängning fortsatte vi med efterfest nere i läsesalen, blev galet mycket folk och en crazy avslutning.. Slocknade hemma i sängen vid fyra och vaknade av Klaras sms halv ett idag. Opps (A)

Idag har jag inte gjort mycket. Käkade en sen frulle, bakade chokladtryffeltårta och kanelbullar och hade sedan mysigt söndagsfika med glögg i korridoren :) Carro hade med sig en box med brittisk ungdomshumor som vi checkade några avsnitt på - crazy serie! Tiden gick fort och nu är klockan sent. Måste sova så att jag orkar upp i morgon till nya kursstarten.

Go´natt!
Love. Antonia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar