onsdag 17 november 2010

Fail

Priset för att ha roligt kan vara högt. Så högt att man kan faila en tenta.

Att vara fikavärd på VG är att ha roligt. Men det innebär en hel del ansvar och många timmars arbete i köket. Konsekvenserna blir att man kan vara lite ofokuserad på studierna. Att dessutom ha statistiktenta en vecka innan kan ju också påverka en del. På den fick jag fyra. Trots att den kursen kändes svårast. Det handlar helt enkelt om prioritering. I alla fall för mig. Jag prioriterade fel. Det vet jag nu i efterhand. Tyvärr. Men det är nog helt mänskligt tror jag, att inte prioritera rätt i alla lägen. Eller rättare sagt, det är omänskilgt att vara perfekt och prioritera rätt hela tiden! Det är svårt. Väldigt svårt. Jag tror faktiskt inte att det går. Vad är defenitionen på "perfekt" liksom? Typ övernaturligt superbra! Eller nåt..

Jag har i alla fall haft en otroligt rolig höst, den bästa till och med! Och för det så kan jag faktiskt göra en omtenta på 7,5 hp, det är helt okej! Så länge jag är lycklig och mår bra så känner jag att det är helt överkommligt. Speciellt när vi faktiskt inte har nästa tenta förrän efter jul. Förutom den nu på fredag då. Ja, precis! På fredag. Kanske dags att sätta igång med den igen. Bäst så, jag vill ju inte ha en omtenta till. Så roligt är det inte!

Jag har målat kossan nu i alla fall. Så fin så! :)

 Eller kanske inte.......

Nu skall jag fortsätta med grisen!
See ya!

Antonia

1 kommentar: