tisdag 23 november 2010

Nystart!

Nu har den nya kursen börjat! Rivstartade i måndags med heldag från 9-16 och fortsatte sedan hemma med näsan i nya fysiologiboken hela kvällen. Känns superbra hittils och jag har energi så det sprudlar! Än så länge är det överkomliga föreläsningar och jag har läst allt både idag och igår! Det är rätt chill upplägg, med föreläsning och genomgång först och sedan mikroskopering med något suddigt tidsschema, vi jobbar i den takt vi känner och kan gå hem när vi vill. AWESOME!

Igår hade vi som sagt heldag i skolan + några timmar till hemma i soffan med boken. På kvällskvisten var det dags för den traditionsenliga whiskeymåndagen med korridoren (jag drack dock endast juice, då jag bokat tvätt-tid till kl 8 idag). Det var som alltid några trevliga timmar i teverummet och för ovanlighetens skull var vi riktigt många samlade, hela 12 stycken faktiskt (av totalt 16)!

Idag gick alltså upp kvart i 8 för att tvätta. Gick och lade mig relativt tidigt igår så det var helt ok med en kort sovmorgon, trots en hel del mysko drömmar! Hann precis laga ihop lite lunch innan det var dags att springa till bussen, synd bara att jag inte hann äta den förrän när jag kom hem igen på eftermiddagen.. Föreläsningen for förbi i en väldig fart och rätt som det var satt jag på bussen hem igen. Kom hem, tillsatte lite extra kryddning till min fantastiska maträtt (thaikyckling med green curry o ris) och njöt sedan av att sitta inne i vårt varma, mysiga korridorskök samtidigt som blåsten dånade utanför och vinterkylan var ett faktum! Efter en fascinerande trevlig middagsstund tog jag en power-nap i 20. Sen läste jag dagens sidor i kompendiet o kursboken för att en stund senare helt däcka ihop och bli dödstrött! Gick ut o la mig i teverummet, kollade på 2,5 men o Paradise Hotel o drack te :) Runt åtta hade jag samlat tillräckligt med energi för att gå in på mitt rum igen. Kollade vad jag skulle ha påmig i morgon, taggade Stocken och fick det glädjande beskedet att min underbara vän JossanKossan hänger med ut på torsdag - UNDERBART! :D efter detta taggade jag ännu mer inför torsdag och ett fullsmockat dansgolv! IT'S GONNA BE AWESOME!!!! :)

Nu är klockan 22:16 och det är dags för sängen och ännu en natts sömn! Dagarna bara flyger fram och jag mår ypperligt! I morgon är det Näringslivsdag ute på SLU så jag o tjejerna skall gå dit o knyta lite kontakter. Tänkte passa på att undersöka stipendium-stiftelsens arbete också, alltid bra att kolla upp med tanke på att jag vill åka utomlands som utbytesstudent eller liknande. Efter lunch har vi schemalagt till 16 o sen tänkte jag dra till VG o försöka få tag i en bultsax. Bröt av nyckeln i cykellåset i fredags så jag måste bryta upp det, blir lite väl misstänkt att bära en låst cykel ända hem till WS. Sen på kvällen ska vi ha möte med ämbetsmannavalberedningen, gud vad jag älskar att skriva det ordet! Galet långt må jag säga! Ska iaf nominera de vi kan till kommande ämbeten o klubbverkare, sen har resten 2 v på sig att efternomineras till NSK 3.

På tal om WS, nu har jag anmält mig till Julfesten här den 10e december. Får gratis julbord och underhållning, så varför inte? :) Jag, Anna och Kristina bestämde att vi skulle gå tillsammans så då har vi ju alltid varandra. Dessutom är det här nere i biblioteket, så det är ju bara att gå hem när man börjar bli trött. Blir galet mycket julmat den helgen, på lördagen ska vi ju på luccegasquen på VG också. Ojojoj... Får se till att INTE ha en klänning som sitter åt på gasquen!

Nä, nu måste jag sova!
Ha det bäst och sov så gott! Antonia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar