onsdag 24 november 2010

Kallt ända in i .....!

Det är nedrans himla kallt idag alltså! Vaknade imorse, var helt inställd på att dagen skulle bli solig och fin.. Men NEJ! Kom ut genom entrén och möttes av världens snöstorm. Blåste galet mycket och yrde snö åt alla håll o kanter! Det är vid dessa dagar jag verkligen uppsakattar bussarnas "värme"!

Näringslivsdagen var ok. Pratade med de flesta företagen på plats och fick med mig många ideér, tankar och gratispennor. Kollade upp kraven för att söka stipendium för examensarbete utomlands också och det verkade lovande! Blev ännu mer taggad på att faktiskt hitta en projekt i något av u-länderna, hade varit så himla kul :)

Eftermiddagen bestod av mikroskopering, mikroskopering och åter igen - mikroskopering! Behandlade nervsystemet, riktigt intressant faktiskt! Det är så häftigt när man faktiskt hittar och kan se de olika närverna och strukturerna.

Efter skolan drog jag till VG, sågade upp cykellåset, pluggade lite och sedan var det möte med ämbetsmannavalberedningen. Ett konstaterande: tornrummet blir aldrig varmt! Trots att vi var många och det är ett förhållandevid litet rum så värms det ALDRIG upp! Man fryser bara mer och mer..

Eftersom jag sågade upp låset på cykeln var jag ju såklart tvungen att cykla hem den efter mötet, jag hade smart nog inte köpt något nytt lås och att ställa den olåst på VGs gård kändes sådär.. Så det var bara att börja cykla. Det var VÄLIGT VÄLDIGT JÄTTEKALLT!!!!! Kände mig som Emil i Lönneberga när han skall ta Alfred till doktorn i snöstorm! Det var iskallt, blåste åt alla håll och jag ville bara komma fram!... Väl hemma slank jag in till Lotta !lite snabbt", slutade med att vi babblade oviktigt tjejsnack i nästan 2 h. Opps! :)

I morgon har vi föreläsning hela förmiddagen. Efter det skall jag dra förbi VG och lägga en beställning inför helgens fika. På kvällen blir det Stocken för hela slanten - wihooo! Skall verkligen bli så kul! :)


PoK.
Antonia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar