onsdag 6 april 2011

Under the coconut tree..

Idag har varit en fantastisk dag! Startade morgonen med att vakna upp fem minuter före väckarklockan skulle ringa och insåg att jag sovit nästan 10 timmar, skönt! Pigg och glad cyklade jag till skolan, med träningsbagen stadigt i korgen. Trots mulet väder och risk för regn var humöret på topp och föreläsningen gick av bara farten. Andra ansåg att herr'n vid tavlan var bland de sämre av föreläsare, men jag upplevde honom helt ok! Efter en stadig lunch fick jag det ökända fenomenet matkoma men hittade snart motivationen igen när jag kom ut i vårsolen! Blev 45 minuter på X-trainern och 485 kalorier brända. Känns bra.

Att köra X-trainern 45 minuter går uppenbarligen snabbare än styrketräning och redan klockan tre var jag på cykeln igen för att cykla hem. Tog en sväng förbi VG på vägen och hittade självaste förste kuratorn och husmästaren på gårdsplan, krattandes och skottandes snö. Tummen upp till er killar! Hjälpte till att sopa lite medan jag väntade på min kära 3Q. Tog oss igenom inventeringen och insåg att en hel del behövdes köpas in till vårbalen. Efter ett kort men ack så givande besök på min vackra nation begav jag mig hemåt, hämtade filt och te + en Anna! och cyklade tillbaka till bryggan för att njuta av sista soltimmen över Fyrisån. Kan varmt rekommenderas till alla som längtar efter sommaren! Fick läst lite foderlära också, med betoning på lite.. Men, lite är bättre än ingenting alls!



Underbart väder, te och en bok att läsa - kan livet bli mycket bättre?!
(faktiskt, om man slapp läsa en urtrist text om lipider..) 



Kvällen har mestadels infunnit sig i korridorens mysiga kök. Vet inte hur många vi var samtidigt, men många var vi! Det var mat överallt och stämningen var på topp! Diskuterade såklart min viktigaste fråga just nu - mobiler och hurvida man skall välja. Kom inte fram till så mycket mer än vanligt, men konstaterade att det får bli Spotify Premium så fort jag köpt en! Även Australien kom på tal då Anna reser dit i november, LYCKOST! Hon drar så fort allt skolarbete är över, precis min dröm. Tråkigt att vi förlurar henne i korren, men underbart att hon får chansen att åka till det fantastiska Australien! Även Love och Henry sviker oss i höst, Love skall plugga i USA ett år och Henry emigrerar till en av Snerikes studentkorridorer. Tråkigt!

Nu skall jag städa mitt rum för i morgon kommer bästa Jossan hit! Tanken är att vi skall tvätta och plugga, resultatet återkommer jag med om i morgon...... Kvällen blir på VG, med uthyrning och servering. Sedan blir det heldag på fredag med avslutande 04-klubb på Strangers in the Night! Najs.


Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar