onsdag 13 april 2011

Choklasglass överallt?

Så var då ännu en fantastisk dag förbi! Gårdagen bestod av ett pass föreläsningar på SLU, varav den senare var urusel. Jag skulle nog till och med vilja påstå att den var i klass med Badbollens föreläsningar, och DÅ är det dåligt mina vänner! Efter en timme gav jag upp för att istället köra 50 minuters X-trainer med Jossan kossan. Skönt! Noooooot... -.- Såhär i efterhand är jag dock mycket stolt! De alldeles för många brända kalorierna balanserades upp med Chicken Fajitas, vin och gratis chokladglass! Till det serverades den romantiska amerikanska komedin No strings attached. Lika amerikansk som en lerig baseboll-spelare! Resultatet av denna utsökta kompott läckerheter blev många skratt, massa tjejsnack och en hel del chokladglass utsmetad lite varstans i sängen.. En fantastisk kväll helt enkelt!

Beslöt oss, efter mycket betänketid och en utförlig analys, att skippa förmiddagens föreläsning och istället sova så länge katten var vaken! Vaknade utvilade och glada runt tio, åt en utomordentligt god frukost och hade en lugn och skön morgon, närapå söndagskänsla faktiskt!

Lunch tillbringades på VG, gratis linssoppa med brownie efteråt är aldrig fel! Att dessutom ha trevligt sällskap till maten gör pricken över i:et! Efter en god lunch cyklade en väldigt mätt, men ack så glad, student till Kungsängen för foderövning. Såklart gick övningen galant med supergänget Antonia-Sanna-Susanna och eftermiddagen susade förbi! Fick sms av Jossan som stolt meddelade att hon satt ribban något högre, jag kan inte mer än le åt dig, YOU GO GIRL! =) Självklart måste jag vara lika bra som min TK (tänk på den du Jossan...) så det var bara att cykla vidare till F&S och köra ett stenhårt styrkepass!

Nu är jag hemma, helt slut efter träningen och hungrig som sjutton! Måste gå och få i mig lite mat innan det är dags att bege sig till nationen igen för NSK II. Ikväll skall vi rösta fram nya 2Q och 3Q inför hösten och kan man tänka sig, det blir vak på riktigt för blivande 3Q! Skall bli riktigt spännande att se vem som tar hem "vinsten", kan nog bli ganska jämnt..

Tjing tjong, luftballong!

Förresten, en glad nyhet! Jossan kom igår på, mitt emellan vinet och chokladglassen, att vi skall införa onsdagskvällar i vårt fantastiska liv. Återkommer om mer detaljerad info, men jag kan avslöja att det kommer bli AWESOME!

1 kommentar: