måndag 4 april 2011

Nya tag!

Nog finns det någon där uppe i alla fall! Oavsett vem, eller vad det är så hördes min önskan igår och vi fick våren tillbaks till Uppsala. Sedan lunch har solen strålat på en klarblå himmel och man kan riktigt känna hur staden förvandlas till en vacker och livfull plats. Ibland är livet bara så bra! Nu är det i och för sig ganska svart ute och endast några gatlyktor lyser upp gatan utanför. Men det är klart väder och jag kan ana stjärnorna där uppe, även om de inte syns så tydligt bland alla höghusen.

Idag har varit en bra dag. Hade något sega föreläsningar under dagen, men jag genomled dessa relativt smärtsamt och förhoppningsvis snappade jag upp något nytt om torrsubstanser och bruttoenergi. Som sagt, segt! Efter en heldag i skolan körde jag och Jossan en riktig genomkörare på F&S. Var superskönt att äntligen få träna igen! Och att dessutom få cykla med solen strålande på himmlen gjorde pricken över i:et. En underbar dag!

Väl hemma avnjöts en god middag och sedan har jag mest fixat med diverse papper och mail. Håller bland annat på att formulera en ansökan till vår fakultet så jag äntligen kan byta från kandidat till agronom. Kvällen gick åt till sortering och uppdatering av alla olika bostadsköer och liknande jag kunde hitta i Uppsala. Insåg att jag var registrerad i en del så det var nog tur att jag tog och kollade igenom allt! Hade varit underbart med en egen lägenhet och EGET KÖK! Synd bara att de skall vara så dyra inne i stan. Bortskämd som jag är med att bo mitt i smeten ser jag inga alternativ än att bo just mitt i smeten. Och då kostar det vill jag lova!

Men, nu är klockan sent över läggdags och det är dags för sängen. Take care!
Antonia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar