måndag 28 mars 2011

Uppdates

Okej, jag erkänner! Jag är dålig på att skriva blogg. Men vadå, bara för att jag har ett liv? Pappa åkte precis härifrån och skolan början inte förrän 10. Så nu har jag lite dötid och då tänkte jag att jag kunde uppdatera lite, det har ju trots allt varit helg, en händelserik helg! Tror vi får ta det från början..

I fredags skrev jag tentan, så skönt att få den överstökad! Éfteråt firades det med pizza på Jalla Jalla med bästa tjejerna. Det vart supergod pizza, tjejsnack och en hel del skratt. Och kan man tänka sig, vid fönstret satt en klon av Justin Bieber och Alexander Ryback. Efter pizzan begav vi oss ut på jakt efter en arm, det var lättare sagt än gjort och efter några butikers nekande gav vi upp. Emma, Susanna och Julia gick vidare och kollade på skor medans jag och Jossan gick till Teknikmagasinet för att köpa nya högtalare. Självklart var båda modellerna jag hade hittat på nätet slut och vi var tvungna att välja en helt annan modell = problem! Tur att killen i disken hade tålamod, vi var minst sagt kluriga kunder..
Till slut, efter att ha provlyssnat, diskuterat och uteslutit diverse andra teknikaffärer bestämde vi oss för de svarta CREATIVE. Ett bra beslut såhär med facit i hand. Kvällen bestod av lite städning och sedan fika hemma hos Lotta. Tanken var våfflor men järnet överhettades och det fick bli någon sorts amerikanska pannkakor av smeten istället. Det var inte helt fel det heller, speciellt inte när det serverades både sylt och Nutella till. En effektiv fredag med mysigt avslut!

Lördag startade med sista inventeringen av bestick och glas på VG. Gick förvånadsvärt fort och vi blev klara lagom till Frunchen. Mycket bra timing då vi blev först i kön och fick avnjuta en underbar amerikansk frunch med både scrambled eggs, bacon, olika sallader, fried tomatoes, amerikanska pannkakor, supergoda chokladbrownies och mycket mycket mer. M m m mmmmm =) Denna matupplevelse plus underbart vårväder bidrog till spontanbesök hos frissan med lite klipp och ljusa slingor. Är nöjd med resultatet, även om det är lite ovant att ha så kort snedlugg.. Efter frissan begav jag mig hemåt för att fixa det sista inför kvällen; dammade av och sydde in byxben. Runt fyra sprang jag upp och hjälpte Lotta med håret, hon skulle vara drottning Silvia så jag tuperade bak håret i en fin knut och satte kronan ovanpå. Blev superfint! När Lotta var klar sprang jag ner igen och bytte om själv. Sedan var det dags för KORRIDORSFEST =) Startade med pizza och underbart god chokladtårta tillsammans med korren. Sedan droppade folk in efter hand och runt tio var festen igång på riktigt. Blev riktigt lyckat med både dansgolv, DJs och härligt folk. Avslutade kvällen på Norrlands 04-släpp tillsammans med två av mina ex-korridorare Jakob och Simon. Kvällen får 10 av 10!

Vaknade upp söndag morgon i total förvirring, tre olika klockor visade tre olika tider. Orkade inte bry mig och somnade om. Anna hade redan städat bort det mesta under natten så när jag kom ut i köket var det diskat, borttorkat och all pant ihopsamlad. Stor eloge till dig Anna! Mitt rum såg däremot mindre fint ut så det var bara att börja plocka. Efter lunch ringde Jossan så jag tog cykeln in till stan för en snabbfika med henne. Sedan var det dags för bio med skönaste 14-åringen! Kollade på I am number four, en science fiction som handlar om en vanlig high school-kille som visar sig ha enastående tanlanger. Han är ständigt på flykt med sin beskyddare Henri, jagad av en helt crazy grupp som skickats för att döda honom. I Ohio förändras hans liv när han träffar Sara, upptäcker kärleken och får en vän för livet. Den var faktiskt bättre än jag trodde och att det var Alex Pettyfer som spelade huvudpersonen var ju inte direkt något negativt..


På kvällen ringde pappa och berättade att han var i Västerås och parade Ulla och att han kom upp på snabbbesök. Kollade på nya komediserien Stockholm-Båstad på TV4, ganska bra humor faktiskt! Är dock bara tre avsnitt men sedan är det nästan maj så då vill man ju ändå inte sitta inne framför TVn. Runt tio kom pappa och vi hann med en kvällsfika innan det var dags för sängen. Mysigt att få sova med hund i sängen igen!

Nu börjar klockan bli mycket så jag måste börja förbereda mig för skolan. Idag blir det cykeln till Ultuna, skall bli underbart att få cykla igen! Är dessutom strålande sol och blå himmel så det blir en härlig tur =)


Ha det bäst!
Antonia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar