onsdag 30 mars 2011

Min plan sprack!

Drömmen gick inte i uppfyllelse, Askungen fick aldrig sin prins, prinsessan kände aldrig ärtan, jag vaknade inte upp frisk och kry! Nej, tyvärr. Jag vaknade förvisso redan halv åtta, men det har jag nog den våriga solen att beskylla mer än att jag skulle varit pigg och frisk. Mår bättre, tyvärr inte så mycket bättre att jag vågar mig ut till en fotostudio. Därför sitter jag nu här i min säng och tycker synd om mig själv. Jossan var här förut och sa hej. Egentligen kom hon för att jag skulle fläta hennes hår och låna ut min dyrbara cykel till henne, men scchhss! Säg inget! Hon tror att jag inte genomskådat henne...

Nu är hon, Alex och Susanna förhoppningsvis framme i studion och skall strax börja sminkas. Hade verkligen velat vara där, men men. Nu är jag hemma och blir frisk istället! I morgon skall vi ha heldag på Kungsängen så det blir varma kläder på! Får se om jag tar bussen dit, är ju 5an hela vägen så det är rätt smidigt ändå. Synd att utmana ödet nu när snuvan äntligen börjar släppa.

Nu skall jag fortsätta läsa den ytterst spännande om än något röriga Wuthering Heights. Skönt att varva plugget med något mer lättsamt ;) Har faktiskt varit duktig, trots förkylningen och läst första tre kapitlen. Bara 4 kvar till Quizzet och sedan resten av boken till tentan........ Ha det bäst!

Ciao


Vill ha vår nu så jag kan gå och sätta mig på min favoritbro över Fyrisån. Här finns inga problem, bara ett underbart liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar