onsdag 23 mars 2011

Bonjour mon ange!

Kan inte släppa franskan helt efter det förra inlägget. Är ett fantastiskt vackert språk som jag mer än gärna vill lära mig någon gång. Hittade faktiskt en gratis språkkurs på internet igår, men jag insåg rätt snabbt att det nog är lite lättare att ha "live-lektioner". Det är rätt svårt att lära sig rätt uttal bara genom att lyssna på ett inspelat ljud. Men men, det får bli en språkkurs någon gång i ett annat liv, när jag har lite mer fritid.

Det är fortfarande vårväder ute, solen skiner och himmelen är alldeles klarblå! Har varit i skolan på frågestund på morgonen och sedan åt jag gratis-soppa på VG med Lotta. Träffade Jonas och Severin också, det var riktigt trevligt och härlig VG-stämning! Nu är jag hemma, har fått låna en såg från nationen så jag äntligen kunde få av mitt lås på cykeln - är det inte koden så är det nyckeln ;) Nu är den fri i alla fall så nu kan jag börja cykla igen! Wihooo :)

I eftermiddag skall jag följa med Lottis till IKEA och köpa en badrumshylla. Tänkte införskaffa i några nya lådor på samma gång, vill få in lite småkrafs i min fina nya hylla. Ett par nya vårgardiner till korreköket hade inte varit fel heller, skall se om jag inte kan hitta något fint grönt tyg - hade passat perfekt! Jag o Carro konstaderade att köket har en hel massa gröna detaljer och att huset man ser genom fönstret dessutom är grönt. Ja, ni ser! Grönt är färgen vi skall ha!

Ja, vi får se. Nu måste jag rusa!
Ha det bäst, au revoir :-*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar