torsdag 31 mars 2011

Ovärd busstur!

Fortfarande förkyld men ändå pepp på att lära mig nya foderkunskaper tog jag mig upp imorse. Trots det fina vädret och viljan att få cykla ut till forskningsgården tog jag till slut mitt förnuft tillfånga och valde bussen. Men jag hann inte ens komma ut till Kungsängen förrän Jossan ringer och berättar att hela dagen är inställd. Det sitter en lapp på dörren och någon har visst mailat ut om det kl 8 imorse. Men HALLÅ?! Vad hände med överenskommelsen att skicka ut sms när det blev stora förändringar? Att ställa in en heldag som dessutom inte ens är på skolans område är väl ändå ganska BIG DEAL! Eller? Hmmmmmmmmm. Till deras försvar kom "fru Praktisk info" ut och förklarade att hon inte hade hunnit samla in våra mobilnr, så hon kunde inte skicka ut något sms. Men vadå, vi har ju aldrig lämnat ut mobilnummer i de andra kurserna? Men då har vi ändå fått sms? Om jag inte minns fel så finns de inlagda på Studentportalen? Eller så har de andra kursledarna gissat sig till våra mobilnummer, duktigt måste jag säga.............. Ibland blir jag så trött på SLU och deras j*vla brister vi får tas med hela tiden! Varför använder de inte bara de resurser vi faktisk har?! Gå en kurs om så behövs, men låt det INTE GÅ UT ÖVER STUDENTERNA!!!

Nog om det. Nu börjar vi om. Klockan är 10.40, jag har en hel dag framför mig! Så vad ska jag då göra på denna "extra" dag? Tja, det blir nog sängen, TV och kanske lite plugg. Nu när jag inte behöver stå ute och frysa i en maskinhall hela dagen kan jag ju faktiskt försöka att bli frisk istället.

Eder Antonia

2 kommentarer:

  1. någon är aggressiv?! ;) MEN JAG HÅLLER HUNDRA PROCENT MED! BLEV FULLKOMLIGT GALEN NÄR JAG KOM DIT OCH INSÅG ATT HELA DAGEN ÄR INSTÄLLD!! Vi kanske ska lära dem hur de använder sms-tjänsten...?

    ha en skön dag ändå min fjant! vila upp dig o bli frisk :D puss <3

    SvaraRadera
  2. Haha, ja men det är ju helt oacceptabelt! Såhär i efterhand känns det ändå skönt, däckade nästan direkt i sängen med boken uppslagen bredvid mig. Behövde antagligen sömnen mer än jag trodde.. ;)

    Hoppas att det går bra ikväll! Puss <3

    SvaraRadera