torsdag 3 februari 2011

Nytt!

Sitter och myser, fryser? i den gröna soffan uppe i ämbetsmannarummet på VG. Min lilla, vita dator lever igen så jag har ägnat eftermiddagen åt att ominstallera och omstrukturera. I bakgrunden spelas Daniel Adams Ray med Debut på Spotify. Emma och Lotta sitter framför datorerna och dividerar hurvida avecbiljetter skall säljas på reccemottagningen i helgen. På nedervåningen förbereds en uthyrning med matlagning och findukning. Huset är i full gång och Uppsala sprudlar av förväntasfulla recentiorer.

I morgon är det fredag. Sedan är det helg!
Försöksdjursvetenskapen är i full gång och vi har bara morgondagen kvar med föreläsningar, sedan väntar en hemtenta som skall lämnas in på måndag före 24:00. Yes! I morgon skall jag åka hem. Hem till Lödöse. Skall bli underbart skönt att komma hem och bara vara! Längtar till tusen och vill bara att klockan skall bli 23.17 i morgon så jag kan rulla in på Göteborgs central och komma hem.

Men det är framtiden. Nu är jag här. På VG. I ämbetsmannarummet. I den gröna soffan. Snart skall jag gå hem. Snart! Men först skall klockan bli 18. Då skall jag gå hem. Hem till Waldenströmska och världens bästa korridor!

Lev i nuet och njut av livet! Få ord med ett viktigt budskap.
Antonia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar