onsdag 23 februari 2011

23 februari

Idag har det gått exakt femtiofyra dagar på tvåtusenelva! Det är en solig onsdag med klarblå himmel och strålande sol. Om man skall tro på korridorens termometer är det 11 grader kallt ute och det väljer jag nog att göra idag. Det är fortfarande en massa snö, igår snöade det hela dagen och jag skulle tippa på att det är en halvmeter djupt på öppet fält. Craaazíe!

Min helg var mycket uttryckslös. Insjuknade i den underbara influensan som brukar komma till Sverige såhär lagom till vårkänslorna börjar sprudla. Kände av lite i halsen redan i tisdags förra veckan, men den slog inte till ordentligt förrän på onsdagen. Därefter låg jag nerbäddad med feberyra resten av veckan. Jag vet inte hur många toarullar som gått åt de senaste dagarna.. tur att jag precis hade köpt ett nytt paket! Nu är jag i alla fall på bättringsvägen, så gott som frisk faktiskt! Men jag måste säga, det var en pärs att vara hemma så många dagar och inte göra någonting ENDAST KOLLA PÅ TRÅKIGA TV-PROGRAM! Booooooring -.-

Nu när jag mår bättre har jag börjat med nya rutiner; lägga mig halvtio på kvällen, läsa bästa boken P.S. I love you (4e gången nu måntro?) och vid 22 släcka för en god natts skönhetssömn! På så sätt har jag nu vaknat runt 07 två dagar i rad och fastän jag inte behövt gå upp har det varit väldigt skönt att få vakna av sig själv och starta dagen med en god och avslappnad frukost i godan ro. Att solen skiner när man vaknar gör bara morgonen bättre :)

Nu börjar klockan närma sig lunch så jag skall pallra mig ut i köket och laga till någon slags mat. Kanske blir det köttfärssås och spagetti? Det blir det nog.

Längtar tills man kan sitta ute på bänken i vår lilla park här utanför

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar