tisdag 15 februari 2011

Need some inspiration

Tisdag den 15 februari 2011, klockan är 09.31.
Jag sitter i skolan och väntar ut tiden. Vi skall träffas i projektgruppen idag, men inte förrän om 24 minuter, klockan 10. Ute faller snön så fint och termometern står på -19. Det är kallt!

Igår var det alla hjärtans dag. Det var en bra dag. Jag ställde aldrig klockan, utan sov tills jag vaknade, bokstavligt talat! Vaknade halv tio och kände mig utvilad, superskönt! Sedan åt jag en god frukost och tog det allmänt lugnt. Dagen gick och jag gjorde egentligen inte alls speciellt mycket vettigt. Kollade en film, städade lite, lagade lite lunch och funderade över livet. Runt fem tog jag mig iväg mot Ultuna och tjejerna. Vi skulle träffas hemma hos Julia och äta en god middag, dagen till ära. Det blev ugnsbakade fajitas, en smarrig sallad och lite annat tilltugg tillsammans med Julia, Jossan, Susanna och Sanna + 2 busiga hundar. Efter maten var det dags att mysa ner sig totalt och vi kollade på den romantiska komedin Life As We Know It med Katherine Heigl och Josh Duhamel i huvudrollerna. Till filmen åts Marabous nya chokladkaka med mangosmak (helt ok) plus en skål geléhallon. Filmen passade utmärkt in i vårt kärlekstema och var jättemysig, en perfekt blandning av skratt, tårar och kärlek!  Kvällen gick och klockan blev sent så det blev att jag sov över hos Julia. Självklart somnade vi inte förrän x antal timmar senare i alla fall, men när vi väl somnade sov jag som en stock och vaknade inte förrän Julia redan duschat, bytt om och börjat ta fram frukost. Tjugo i nio kom Emma så vi fick snabba oss lite. Sedan dess har jag alltså bara suttit här och inte gjort ett skvätt! Jag är trött, frusen och halsen börjar dessutom känns konstig. Jag är rädd att jag börjar bli sjuk.

Nu är klockan 09.58, bara två minuter kvar! Nu skall jag gå bort och vänta. Vänta är det jag gjort hittills idag. Det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar