söndag 27 februari 2011

Svensk ridsporthistoria

Idag är en STOR dag i svensk ridsports historia! Angelica Augustsson rider kaxigt, snabbt och helt jävla skitsnyggt när hon debuterar i Världscuphoppningen. 23-åringen från Onsala vann idag VC-kvalet i Scandinavium med hästen Midtown du Tillard. De var hela 0,39 sekunder snabbare än australienskan Edwina Alexander, som startade som sista tävlande. GALET.

En historisk dag mina vänner! Var du där och upplevde ögonblicket live? Grattis! Om inte kan du gå in på länken nedan och kolla in den snygga ritten. Själv satt jag i soffan hemma i korridoren i Uppsala, helt oväntandes om vad som skulle hända. Jag och Anna hade precis kollat på Notting Hill och slog självklart på SVT för att se på världskupphoppningen från GHS. Gissa om jag är glad för att jag tog mig tid och kollade klart!

http://svt.se/2.128686/1.2341016/svensk_sensation_i_hasthoppning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar