onsdag 23 februari 2011

Allt emot mig?!

Pigg och glad efter en god lunch traskar jag ut i det fina vädret med kameran i högsta hugg. Jag har tre mål - domkyrkan, hämta kursboken på Livs och köpa apelsiner på Lutis. Glad i hågen tar jag långsvängen förbi Fyrishov och sedan följer jag ån. Allt är perfekt och livet leker! Kommer fram till domkyrkan och upptäcker att de bygger om, så det blir inget besök där inte. Fortsätter till Livs för att upptäcka att jag raderat leveransbeskedes från Adlibris på mobilen. Såklart vill inte surgubben ta emot ENDAST leg. Men jag hänger inte läpp för det! Istället går jag till Lutis för att köpa apelsiner. Väl där inne hittar jag inte mitt bankkort som jag så fint stoppat ner i fickan på jackan, så det är bara att vandra hemåt utan apelsiner, bankkort och kursbok. Inte har jag fått någon kyrklig ro heller. Och nu har jag fått spärra bankkortet, gissa vad! Det nya kommer tidigast på måndag.

Världen ler mot mig och jag ler tillbaks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar