onsdag 4 maj 2011

Onsdag

Så var då hela cirkusen avklarad med Kvalborg, Valborg och Majmiddag! Sammanfattningsvis kan jag bara säga att det var en GALEN helg med fest, korvkrillning på balkongen, folkrekord i Eko-parken och en något oväntad Valborgskväll. Emma och Lisa var här och mitt rum såg ut därefter. Konstaterade att vi tre i ett rum inte kan bli mer än en röra! Men en helt fantastisk röra, med bara de allra finaste av delikatesser.

Tog sovmorgon i måndags bara för att sedan masa mig till skolan för att kunna fota och känna på alla fodermedel, på fredag skall vi visa våra kunskaper! Tisdagen spenderades på skolan, därefter i mitt rum bland foderböcker och hand-outs för att till slut avslutas klockan 18 !!!!!! i sängen, med kläderna på. Vaknade upp 23, helt förvirrad och insåg att min "power-nap" blivit väääldigt lång, närmare bestämt 5 timmar lång! Bytte om till pyjamas, borstade tänderna och somnade om. Resultatet av Valborg i Uppsala helt enkelt.

Idag körde vi första mötet i projektgruppen. Spånade lite i biprodukter från köttindustrin och lärde oss att en stor del av det svenska hundfodret innehåller slaktavfall och pizzakanter !?! Galet, jag vet! Fick också nos om ett mycket intressant utskott i kåren IAAS som har kontakt med andra lantbruksuniversitet och jordbruk ute i Europa där man kan engagera sig och också åka som praktikant. Jag föll pladask, detta är ju just exakt precis vad jag vill jobba med i framtiden! Agronom utomlands. Yeehaa! =)

Eftermiddagen har spenderats i mitt lilla rum i ett desperat försök att läsa vår ypperligt intressanta kursbok, sammanfatta föreläsningsanteckningar och vara allmänt duktig. Har även hunnit prata med min bästa vän, insett att vi bor för långt ifrån varandra och diskuterat livet i största allmänhet. Nu skall jag kasta mig på cykeln och skynda mig på VG. Skall träffa Bori och snacka skit, kanske spela lite pingis och ha roligt! Nu har jag 3 minuter på mig, måste nog faktiskt dra!


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar