måndag 23 maj 2011

Everyday I'm shuffling!

Oj, vad mycket klockan blev! Klockan tickade iväg från att ha varit 17 till att helt plötsligt bli 22! Hur gick detta till?! Kanske beror det på de senaste timmarnas effektiva plugg.. Vad vet jag? Dagen i sig har rullat på ganska bra, skippade gruppdiskussionen i förmiddags för att istället ta igen mig efter helgen och sätta igång med tentaplugget på riktigt! Såhär i efterhand kändes det som rätt prio då Jossan meddelade att det inte hade varit mycket att hänga i julgranen! Eller ska jag kanske säga midsommarstången? Jag missade alltså ingenting. Istället fick jag vila upp mig och mår nu prima-ballerina! Har sammanfattat en hel del föreläsningar, dock ej alla på grund av ett litet sidospår nu på kvällskvisten med älskade Jossan =) Drömde mig bort till Australien, ett liv i paradiset och att bara få leva livet, utan tentaplugg och en massa krav.. en underbar dröm!

Jag menar, tänk att få vakna upp till utsikten av det här varje morgon?
Vem drömmer inte om det..
Helgen var fantastisk! Och nu är den över. Vårbalen är över!
Det var en nervös fredag med förberedelser på nationen, en natts ojämn sömn och sedan en låååång lördag tätt följt av en tidig, oklar söndag. Var på plats kvart i nio för att moppa golvet i stora salen. Klockan tio kom jobbarna och så även Kantatgruppen. Tillsammans ställde vi iordning salen inför de 132 sittande gästerna. Totalt blev det 17 bord i 3 långbord, en väldans massa stolar och en liten inklämd scen längst ner. Vet inte riktigt hur vi fick ihop det, men efter ett nerdraget draperi och mycket kånkande var allt till slut på plats! Sedan skulle allt putsas, dukas och städas. Mitt i allt hann vi dessutom med en liten paus i det fina vädret med god mat och efterrätt i form av fikats rester.

Allt flöt på bra, vi hann till och med byta om i god tid! Och när klockan slog 17 var nationen redo för bal! Serveringen gick bra, min personal var superduktig, maten smakade utsökt (iaf efter vad jag hört) och trots en timmas försening (!) var stämningen på topp inne i salen och gästerna var supernöjda! Avslutade med at sjunga två fantastiska, mycket galna låtar komponerade av mina underbara jobbare och sedan var det dags för balklänning och sexa! Kom inte igång förrän halv två, men då kom vi verkligen igång! Kuratorerna kom ner och tackade med dryck, våra kära gäster från Lund sjöng pinsamma sånger och alla var i sitt esse! Halv fyra insåg vi allvaret, tog oss upp från underjorden (aka Djäknen) och insåg till vår bestörtning/förtjusning att det blivit ljust ute. Dansade sista halvtimmen på släppet och sedan var det dags att dra vidare!

Jag och Anna bestämde oss för att cykla förbi Göteborgs, bara för att kolla.. Gjorde ett stopp för att lyssna på vackra serenader uppe vid Universitetsaulan och tog oss sedan ner mot den långa kön. Där träffade vi Emma som stod och funderade på att gå in. Efter en stund (oklar tid) insåg vi att kön var borta, så vi trallade rakt in och hade en underbar avslutning på kvällen/natten/morgonen..? Söndagen är mycket oklar, men jag kan sammanfatta den i trötthet, VG, naturgodis och öl. Det var en bra helg helt enkelt!

Nu har klockan hunnit bli ännu lite till och jag måste tänka på refrängen! I morgon skall jag och Jossan på studiebesök hos kossorna ute på Lövsta. En trevlig förmiddag helt enkelt! Eftermiddagen blir inte fullt så trevlig, men förhoppningsvis hinner jag sammafatta resten av föreläsningarna så jag är klar med det tills på onsdag. Hade varit väldigt skönt!

Nu skall jag sova =)
God natt

1 kommentar:

  1. Haha, det var en helt galen lördag (och söndag)! Sjukt va duktiga vi var och låten, den var så makalöst bra :D

    Kör hårt med plugget!!!

    SvaraRadera