söndag 8 maj 2011

Spegeln slår till igen!

I torsdags tappade jag min spegel. Nu lever jag i olycka och förväntas så göra de närmsta sju åren. Efter gårdagens incident känner jag mig ganska säker på att detta wodoo ändå är sant?

Började i fredags morse med att jag försov mig till dagens quizz. Detta följdes av en minst sagt osannolik händelse med cykeln på väg till skolan. Sjalen jag stoppat ner i korgen blåste upp och in i hjulet, virades runt kedjan och det gick nu inte att rubba bakhjulet. Ringde mina kära klasskompisar i ren panik, ingen svarade och där stod jag i ren panik med tio minuter kvar till föreläsningen och en cykel som jag fick dra fram. Till slut fick jag tag på Jossan som hämtade mig med bilen, tack snälla! <3 Väl i bilen fick jag ett smärre raseri/panik/stress/aggressions-utbrott! Som tur var kunde jag göra foderquizzet redan på måndag och min dag blev lite bättre. Efter en solig, men än något blåsig lunch, och några intressanta timmar med Svenska foder var jag lugn igen och dagen rullade på i rätt riktning igen! Tog en härlig promenad med tjejerna, lagade cykeln (dock ej min fina sjal som slutade i trasor och oljefläckar) och avslutade kvällen helt perfekt med bastu, pizza, Jane Austen-maraton och en massa onyttigheter (läs vin och godis!)

Cyklade den säkra vägen hem genom stan och insåg att min cykel nog gnisslade lite väl mycket nu. Gick upp tidigt nästa dag för att tvätta. Sedan blev det cykelmeck hela förmiddagen! Smörjde, skruvade, funderade och kände mig nästan lite manlig. Efter mycket skruvandes blev kedjan sträckt, fråga mig inte hur! :) Nu är den i alla fall i prima skick - tyst som en mus och skiner som solen!

Stolt som tuppen cyklade jag till VG för uthyrning med bästa tjejerna! Brunchade i solen, förberedde inför kvällen och njöt av att allt gick som på räls! Gästerna kom, fördrink serverades och just som allt gick som bäst slog den till igen! Den fördömda spegeln! Fick matförgiftning mitt i allt och kunde såklart inte fortsätta servera. Som tur var jobbade Annie Djäknen så hon kunde hoppa in och hova, jag satt utsjänk och allt löste sig till slut. Tack Annie för att du ryckte in! Och tack bästa tjejerna - Susanna, Emma och Jullis för att ni är så underbara vänner! You rock!

Nu är det en ny dag och jag sitter och funderar över vad min olycka skall bli idag. Än så länge har jag bara legat i min säng, inte så mycket som kunnat hända alltså. Skall försöka ta mig upp och äta något så småningom. Om drygt en timma förväntas jag möta min kära vän från RKUF på Filmstaden. Skall kolla på Fast & Furious 5. Frågan är bara vad jag skall äta, Susanna föreslog soppa. Skall nog prova det ändå?

Take care! Och kom ihåg - KROSSA INGA SPEGLAR!!!!!
Antonia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar