lördag 24 september 2011

Lingon, blomkål och loppis!

Loppis på Vaksala Torg är bra vara! Var där idag med söta Bori och hittade otroligt mycket onödiga och roliga saker :) Tur att mitt CSN inte kom igår så jag inte kunde köpa allt! Hittade dock en italiensk portfölj, av märket Gilda Tonelli, i precis den bruna färg jag letat efter, wiiiie =) Började på 100, men fick ner den till 65 spänn! Fattar ni, 65 kronor för en läderportfölj??!!! Helgalet! Nu skall jag bara smörja upp den och lämna in till farbror skomakare så han kan stärka botten och sätta på ett axelband så är den som ny!

Googlade upp märket Gilda Tonelli nu och hittade en liknande på deras hemsida, för 240$, haha najs! Står på hemsidan att allt är gjort av kalvskinn också, bra kvalitet med andra ord. 
JAG ÄLSKAR ATT FYNDA!!!!! =D

Efter några timmars loppishysteri tog vi en fika på bästa VG och kikade in på deras Second hand. Höll turligt nog i pengarna, så det blev inga mer fynd där. Efter en god och mättande brunch i höstsolen, man kunde till och med sitta utan jacka!, så var det återigen dags för Vaksala Torg. Fast nu för deras underbara frukt -och grönsaksmarknad :) Handlade allt grönt där min första termin i Uppsala, när jag bodde på Vaksalagatan, och det var verkligen nostalgi att vara tillbaks. Inhandlade lite blomkål o dyl så nu blir det en matigare variant av blomkålssoppa med potatis till middag! De hade färska lingon för ett helt ok pris också så det blir det nog en skål till pluggandet..

Har precis varit och fått lite A4 av Anna i korren, så nu skall här renskrivas! Insåg att vi faktiskt får ha med modell-beskrivningarna till tentan, så nu skall jag försöka få ner allt på ett papper =)


Take care! :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar