söndag 18 september 2011

ycdbsoya!

Här kan vi snacka dålig uppdatering, senaste inlägget: 30 maj. Opps! -.-

Men nu är jag tillbaks! Tillbaks till Uppsala, korridorslivet och verkligheten. Eller drömmen. Vad vet jag? Ibland undrar jag vad som egentligen är verkligheten. Uppsala-livet som student känns allt för ofta som någon slags dröm. Kanske är det här bara ett paralellt universum?

Hur som helst är jag här nu, i mitt lilla rum på WS. Såhär en månad in i terminen har det mesta hunnit sjunka in, plugget är i full gång och vardagen känns ganska vardaglig.. Det är mycket på gång i mitt liv för tillfället. Vi läser två 5hp-kurser nu, dels Perspektiv på Landsbygdsutveckling som är en intressant kurs med tyvärr för många ointresserade kursare som sänker nivån,  och Variansanalys. Utöver skolan är IAAS i full gång, vår nya restaurang hade smygpremiär förra veckan, jag har precis gått på posten som verksamhetsledare i RKUF och på tisdag kommer Emma! :)

Veckan är ganska fullspäckad, den också. I morgon skall jag provduka på VG inför Boule de Suif's stora premiär den 6 oktober. Skall också hinna med att städa linne-förrådet och räkna in alla glas och bestick. På eftermiddagen skall vi paddla kanot i Fyrisån med VE och RKUF, superkul!

På tisdag är det pluggdag, sedan föreläsning och sedan KOMMER EMMA!!! :D Kvällen kommer säkerligen spenderas med en god middag och massa tjejsnack. Svårt att uppdatera om allt på telefon! Onsdag är lite mer flexibel. Har inga föreläsningar så om det blir fint väder kanske vi tar en tur ut och sedan fördriver några timmar i stan.. Kvällen är bokad för Bonde söker fru och mys!

På torsdag har vi lite matte på förmiddagen och sedan är det hög tid för förberedelser inför kvällens bravader! :) Brakfest i Eriksberg med underbara människor och sedan utgång på bästa Stocken! En kväll som inte kan bli mer än galen..

På fredag åker Emma vidare mot Sthlm och sedan är det bara 3 veckor kvar tills hon drar till NZ! :( Förhoppningsvis kommer jag hem innan hon åker, så vi slipper det hemska avskedet redan nu! Ett halvår är rätt lång tid, tur att det finns Fb och Skype!!!

Nu skall jag plugga vidare, börjar se ett samband med mina blogginlägg och plugg-tider. Hmm..
Ha det bäst! Och glöm inte

YOU CAN'T DO BUISNESS SITTING ON YOURE ASS!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar